Communicatie Twente Fietst!

Gemeenten in Twente kunnen gebruik maken van diverse social media formats, posters, iconensets, krijtsjabloon, beachflags en banners om campagne te voeren voor fietsstimulering.

Acties

Fietsstimulering bestaat uit drie elementen:

  • Interventies die een norm stellen, zoals de Bob-campagne of de campagne ‘Kort ritje? Da’s zo gefietst’.
  • Interventies die een boodschap overbrengen, bijvoorbeeld over het gereedkomen van een comfortabeler fietspad.
  • Interventies die daadwerkelijk gedrag veranderen via een doelgroepenbenadering, zoals een E-bike probeeractie bij werknemers of fietslessen voor nieuwe Nederlanders.

Om op deze drie onderdelen te ondersteunen zijn voor Twente diverse communicatiematerialen gemaakt die gemeenten kunnen gebruiken met als afzender de gemeente.

Logo met witte tekst "Heel Twente Fietst!" op rode achtergrond, naast een wit paard dat naast een fiets stijgert

Resultaat

Voor communicatiedoeleinden op de drie onderdelen voor fietsstimulering hebben de gemeenten in Twente een toolkit ontwikkeld om op eenduidige wijze te communiceren. Deze bestaat uit werkbestanden voor posters (staand en liggend, social mediaframes, beachflags en banners, en een iconenset die aansluit bij de te vertellen boodschap). Ook is een korte film gemaakt die Twentse gemeenten kunnen gebruiken over het gemak van fietsen naar diverse bestemmingen.

Dit project is het resultaat van een samenwerking tussen gemeenten en provincie en mede mogelijk gemaakt door een subsidie van provincie Overijssel.

Functionele cookies

Functionele cookies accepteren