Direct naar hoofdinhoud
Fietser op een brug met hekwerk, onder een deels bewolkte lucht.

In Overijssel werken we aan veilige en duurzame mobiliteit voor iedereen. Daarom voeren we verschillende campagnes voor verkeersveiligheid en het stimuleren van fietsen. We willen mensen bewust maken en veilig gedrag in het verkeer stimuleren. Zo zorgen we ervoor dat iedereen veilig op weg kan – of u nu fietst, rijdt of loopt.

AAN in het donker

Fietsen zonder goede verlichting brengt risico's met zich mee. Met de campagne "AAN in het donker" stimuleren we fietsers in Overijssel om hun verlichting aan te zetten.

Campagneposter AAN in het donker - Illustratie van een schijnwerper die het woord "AAN" verlicht.

BOB

We besteden in Overijssel volop aandacht aan de BOB-campagne.  De boodschap is simpel: als je nog moet rijden of fietsen, drink je niet.

Gele 3D-tekst TOP met daaronder: jij blijft Bob op zwarte achtergrond

MONO

MONO staat voor één of alleen. De MONO-campagne gaat over met één ding tegelijk bezig zijn in het verkeer: de weg en wat daarop gebeurt.

Een lachende vrouw fietst buiten, met een helderblauwe lucht op de achtergrond. De tekst "Ik rij MONO" is links en rechts van de vrouw geplaatst en de woorden "Kom veilig thuis" zijn aan de onderkant van de afbeelding te zien.

Doortrappen

Met de campagne Doortrappen helpen we ouderen om langer en veiliger te blijven fietsen.

 Logo Doortrappen met slogan ‘veiliger fietsen tot je 100ste’.

Da’s zo gefietst

Met de campagne "Da’s zo gefietst" stimuleren we mensen om vaker de fiets te pakken, vooral voor korte afstanden.

Man met fiets voor winkelcentrum, met tekstballon: Da's zo gefietst!

Zet 'm op

De campagne “Zet ‘m op” richt zich op bewustwording over de voordelen van het dragen van een fietshelm.

Een vrouw zet haar fietshelm op met de tekst 'ZET 'M OP' in beeld.